Tips : Tips untuk Kurus dan langsing

Memperoleh ketinggian dan bentuk badan seakan model merupakan salah satu daripada impian setiap wanita.Tetapi tidak semua wanita dilahirkan begitu,ada juga yang dilahirkan rendah.kecil molek..Tetapi,itu semua bukan penghalang kepada wanita macam kita kita ni...untuk bergaya sekali gus menampakkan diri lebih kurus dan tinggi.tip kali ini memberi kita semua panduan untuk kelihatan lebih kurus...jom cuba ! bagi yang dah kurus n rasa potongan badan dia dah okey . janganlah cuba ye . 

Anne Ward "Bekas pemenang ANTM musim musim lalu...walaupun badannya teramat kurus..tapi still boleh bergaya ! heee .. like her dammn much !! 

Kurus dan Langsing

##Untuk kita yang ingin kelihatan kurus,faktor pemakaian memainkan peranan penting.Ini disebabkan setiap apa yang dipakai akan memberi impak kepada setiap susuk tubuh kita,jadi,Jika ingin kelihatan lebih kurus,Pilih pakaian yang mempunyai warna senada,Contohnya macam ni.jika kita mengenakan seluar biru kan.pastikan seluar kita tu se akan sama dengan baju kita seperti biru atau putih...

##Kita perlu memilih baju yang tidak mempunyai yang tidak mempunyai banyak aksesori atau kencing.Ini kerana aksesori tersebut akan menampakkan kita lebih sarat dan besar..ok.so kena hati hati dalam memilih baju..lepas ni aku pun kena hati hati lah . hehe..

##Jangan sesekali memilih baju yang terlalu kecil dan ketat ataupun terlebih besar..di sarankan memilih baju dengan potongan leher V..berkolar tak boleh.haha

##Pilih bahan atau material yang sesuai di badan dan mata elakkan menggunakan material yang lembut dan berkilat kerana kita akan kelihatan besar.

##Tips ni jugak menyarankan kita semua daripada memakai pakaian yang mempunyai corak yang besar.Corak besar memberi ilusi gemuk dan lebih sesuai untuk mereka yang kurus dan tinggi...

##Selain itu,bila kita memilih untuk mengenakan pakaian berwarna cerah,sebaiknya biar tekstur dan potongannya membuatkan tubuh kelihatan lebih tinggi seperti rompi,jas,dan kardigan yang ukurannya sehingga bawah pinggul.Dan pastikan juga potongannya agak longgar.Untuk pakaian gabungan seperti jas,Pilih jenis"Single-Breasted".

##Gunakan motif garis "Vertikal" dan "Diagonal" yang tidak terlalu rapat untuk mengelak daripada kelihatan lebih lebar.corak seperti ini membuatkan kita lebihhhh kurus..hummm

##Last sekali...pilih jenis seluar..lurus dan tidak mempunyai poket atau corak yang banyak

Jom tengok gambar di bawah Anne yang mempunyai ketinggian yang err amat tinggi . heeee .. dia supemodel . i like her . sangat berbakat . tinggi dan kurus ! ;) kalau kita tengok mesti pelik dia..err pemenang ke dia ni.mestilah . amat berbakat dan cantikkk ! 



Psst !! tengok heels dia ! :P

4 comments:

  1. Wooo! Tingginya! Heels dia bombastik ar! ^o^

    ReplyDelete
  2. kalau untuk yg berbdan gempal ni..corak cam harimau bintang tu ,msti x sesuai kn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. atieyrah : bg Ct .. kurang sesuai kot..sbb trlalu byk corak..tmbah2 lagi yang ketat..hehe corak harimau terlalu padat lor..

      Delete

Merapu la apa yang patut ya

 

Copyright © 2012 Reserved to Cik Tasya merapu Design with love by CikBulat